اخبار

تشکیل کارگروه علمی و مشورتی با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تشکیل کارگروه علمی و مشورتی با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی استان خبر داد.

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به برخی مناسبت‌های فرهنگی تیرماه، ویژه برنامه‌های گرامیداشت این مناسبت‌ها را تشریح کرد.

وی با اشاره به ایام دهه‌ی کرامت که شعار آن “مهربانی به رسم اهل‌بیت‌علیهم السلام”  به ویژه یاری رسانی به سیل زدگان است، از کلیه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت خواست تا برنامه‌های فرهنگی خود را با رویکرد ارتقای نشاط اجتماعی و تبدیل دهه کرامت به ایام امید آفرینی و شادی افزایی زیر سایه تعالیم اهل بیت،  و حمایت از سازمان های مردم نهاد برگزار نمایند.

محمدپور همچنین با اشاره  به ۱۴تیرماه روز قلم، گفت: این روز فرصتی است برای یادآوری منزلت و حرمت قلم و صاحبان آن که عمر خود را برای ارتقای فرهنگ و هنر این مرز و بوم در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

و ی همچنین با اشاره به ۲۱ تیرماه  مصادف با واقعه مسجد گوهرشاد و آغاز هفته عفاف و حجاب گفت:در سال ۱۳۱۴ بغض ایرانیان از اختناق استبداد در شهر مشهد ترکید و تجمع کنندگان در مسجد گوهرشاد به جرم دفاع از حیثیت و عفت بانوان ایرانی به خاک و خون کشیده شدند و ۱۶۷۰ نفر در این راه شهید دادند.

محمدپور به برخی برنامه‌های هفته ی عفاف و حجاب در استان نیز اشاره کرد.

 وی با اشاره به برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت:‌ در این جلسه بر نقش مهم و تعیین کننده نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و استاندار دانشگاهی این استان تاکید شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: همچنین در این جلسه تاکید شد که راهکارهایی که سبب شده‌اند تبریز به شهر بدون گدا و بدون معتاد متجاهر معروف شود، ادامه یابد.

 محمدپور در پایان با اشاره به تشکیل کارگروه علمی و مشورتی با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی استان در راستای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: سه گروه شامل گروه هویت فرهنگی و سبک زندگی ایرانی-اسلامی، سرمایه و نشاط اجتماعی و معنویت و اخلاق برای پیگیری این کارگروه تشکیل می‌شود.

۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ۰۸:۳۴