اخبار

هفتاد و چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی در تبریز برگزار شد

با حضور حجه‌الاسلام آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز و اعضای شورای فرهنگ عمومی، نشست این شورا در محل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

حجه‌الاسلام آل هاشم در این نشست با اشاره به سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به آذربایجان‌شرقی، از این سفر به عنوان رویداد تاریخی بزرگ یاد کرد و گفت: امید آن داریم بار دیگر مردم آذربایجان افتخار میزبانی از مقام معظم رهبری را داشته باشند و چشم این خطه از ایران اسلامی به قدوم مبارک ایشان منور شود.

وی در ادامه به سالروز برگزاری اولین نماز جمعه کشور در سال ۵۸  اشاره کرد و گفت: نماز جمعه همواره برکات زیادی برای مسلمین داشته و در دوره‌های مختلف علی‌الخصوص دوران دفاع مقدس پایگاه مهمی برای انقلاب اسلامی محسوب می‌شد و هم اینک نیز این نقش نماز جمعه بسیار مهم است.

امام جمعه‌ تبریز تصریح کرد: نهادهای فرهنگی می‌بایست اهتمام بیشتری برای تبلیغ نماز جمعه در طول سال داشته باشند، علی‌الخصوص آموزش و پرورش که ارتباط مستقیمی با قشر نوجوان و جوان دارد می‌تواند نقش ارزشمندی در ترویج فرهنگ حضور در این آیین عبادی و سیاسی را داشته باشد.

وی همچنین از نقش صدا و سیما در انعکاس اخبار نماز جمعه تقدیر کرد و خواستار تهیه و تولید برنامه‌هایی با محتوای جذابتر  هنری در جهت تبلیغ نماز جمعه شد.

حجه‌الاسلام آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مناسبتهای دیگر ماه مرداد،‌ اظهار داشت: در روزهای آتی روز خبرنگار را پیش رو داریم و امیدواریم خبرنگاران با توجه به تعهد و رسالت حرفه‌‌ی خبرنگاری، در انتشار اخبار امیدآفرین و اخباری که جوانان را به آینده خوش‌بین سازد و موجب تقویت روحیه آحاد مردم جامعه شود ،‌کوشا باشند.

نماینده‌ی ولی فقیه در استان همچنین از تمامی نهادها و سازمانه‌های فعال در استان خواست تا اقدامات خود د رابطه با عملی شدن بیانیه گام دوم انقلاب را جمع‌بندی نموده و نتایج آن را اعلام کنند تا در دیدار ۲۹ بهمن مردم آذربایجان با مقام معظم رهبری به شکل منسجم ارائه گردد.

وی در پایان خواستار همدلی بیش از پیش هیات امنای مساجد و انجمن‌های اسلامی شد و گفت: باید فضا برای حضور قشر جوان در مساجد فراهم شود و مساجد محل رسیدگی به امور مسلمین باشند.

در این نشست همچنین محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیر شورای فرهنگ عمومی، طی سخنانی گزارشی از جلسه کارگروه علمی – مشورتی شورا و همچنین گزارشی از پیگیری پیش‌نویس سند پیشگیری  و کنترل خشونت در استان را ارائه کرد.

مدیرکل صدا و سیمای استان نیز در این نشست، گزارش عملکرد صدا و سیمای استان و همچنین اقدامات انجام گرفته توسط این مرکز در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب، تهیه مستندات فاخر برای شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، تهیه و پخش زندگینامه‌شهدای استان و گزارشی از آخرین وضع استقبال مخاطبان بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته، اولویت های محتوایی ، مهمترین راهبردها و برنامه های شاخص تولید شده و تولیدات چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را ارائه کرد.

در ادامه حجه‌الاسلام مشهوری مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه‌ی استان نیز گزارشی از برگزاری نماز جمعه در شهرهای استان، بررسی شیوه‌های جذب جوانان به نماز جمعه  را ارائه کرد.

در این نشست از نماهنگ های “جان جانان” و “من یک سپاهی ام” تولید سیمای مرکز آذربایجان شرقی همچنین پیوست رسانه ای بیانیه گام دوم انقلاب که در معاونت برنامه ریزی و نظارت صدا و سیما تهیه و تدوین شده است، رونمایی شد.
۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ۰۸:۲۷