اخبار

هفتاد و ششمین شورای فرهنگ عمومی استان برگزار شد

با حضور استاندار و مدیران ارشد دستگاههای مختلف هفتاد و ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان برگزار شد.

“محمدرضا پورمحمدی” استاندار آذربایجان‌شرقی،  در هفتاد و ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با محوریت بررسی برنامه های پیاده روی عظیم اربعین حسینی تشکیل شد، تاکید کرد : باید از ظرفیت های پیاده روی اربعین بتوانیم در عرصه‌های علمی و فرهنگی استفاده بیشتری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ارتقاء مراسم فرهنگی پیاده روی اربعین یکی از ضروری ترین و اولویت ترین برنامه های ستاد اربعین استان است و بایستی صحنه هایی را که در آن شیعیان حضور گسترده دارند به جهانیان نشان دهیم.

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس از دست‌اندرکاران برگزاری هر چه باشکوهتر ایام عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام در استان قدردانی کرد و گفت: تابلوهایی که در کوچه ها و معابر به عمد یا به سهو نام شهدا از آنها پاک شده موضوعی مهم است و از شهردار محترم تبریز که دستور لازم را برای مُزیّن کردن نام شهدا در کوچه ها و معابر صادر کرد تشکر می کنیم.

علیار راستگو معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی هم گفت: سال گذشته حدود ۷۰هزار نفر از استان به پیاده روی اربعین مشرف شدند که امسال پیش‌بینی می‌شود این میزان به یکصد هزار نفر افزایش یابد.

رئیس شورای شهر تبریز هم با اشاره به برنامه‌های شورای شهر و شهرداری تبریز در چشم‌انداز ۱۲ساله، توسعه فرهنگ شهروندی و شهرنشینی، ارتقای سرمایه فرهنگی اجتماعی شهروندان و توسعه آموزش های شهروندی را از نتایج اجرای این برنامه ها برشمرد.

شهرام دبیری همچنین توسعه فرهنگ ورزش های همگانی، ترویج گردشگری، حمایت از سازمان‌های مردم نهاد، مناسب سازی محیط برای معلولین، شناساندن مفاخر استان، انتخاب شورایارها، تقویت مدیریت سلامت شهر، توسعه فرهنگ نظافت و بهداشت و فرهنگ سازی به منظور افزایش ایمنی در مواقع بحران را از مهمترین برنامه های برنامه‌های شورای شهر و شهرداری تبریز ذکر کرد.

۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ۰۸:۲۳