اخبار

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان: آذربایجان ظرفیت بالایی در اجرای برنامه های فاخر فرهنگی دارد

محمدپور گفت: استقبال گسترده مردم از نمایشگاه های کتاب و مطبوعات نشان از ظرفیت بالای استان برای اجرای برنامه های فاخر فرهنگی دارد.

محمد محمدپور در هفتاد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در محل کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و دهمین نمایشگاه مطبوعات استان به اذعان کارشناسان با موفقیت همراه بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که نمایشگاه کتاب تبریز پس از تهران بزرگترین و مهم‌ترین نمایشگاه کتاب کشور شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب تبریز همه ساله با استقبال گسترده مردم استان های شمال غرب کشور همراه است.

محمدپور با بیان این‌که نمایشگاه کتاب و مطبوعات امسال یک حماسه‌ِ فرهنگی از جانب مردم بوده است، افزود: امسال حدود یک میلیون نفر از این دو نمایشگاه بازدید کردند که در نوع خود کم‌نظیر است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان‌شرقی به فروش هشت و نیم میلیارد تومانی کتاب در نمایشگاه کتاب سال پیش اشاره کرد و گفت: این رقم در هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز به دوازده میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

وی با بیان این‌که بیش از ۵۰ برنامه شاخص فرهنگی، هنری و رسانه‌ای همزمان با هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و دهمین نمایشگاه مطبوعات استان اجرا شد، افزود: استقبال گسترده مردم از این رویداد نشان از ظرفیت بالای استان برای اجرای برنامه های فاخر فرهنگی است.

محمدپور با اشاره به این‌که نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه های خبری استان امسال بر خلاف دوره‌های گذشته با خلاقیت و ابتکار عمل ویژه ای اجرایی شد، افزود: این نمایشگاه به همت خانه مطبوعات استان و همکاری دیگر تشکل های رسانه ای اجرایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه و بهره‌مندی از راهکارهای فرهنگی و هنری در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب شد و گفت: بهره‌مندی از ظرفیت های موجود فرهنگی امری اجتناب ناپذیر است.

۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ۰۸:۱۶