اخبار

ثبت نام ۱۵۲ هزار دانش آموز آذربایجان‌شرقی در طرح ملی حفظ قرآن

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی از ثبت نام۱۵۲ هزار دانش آموز این استان در طرح ملی حفظ جزء سی ام قرآن کریم قرآن کریم خبر داد.

جعفر پاشایی در هفتاد و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: در استان ما نهضت ملی حفظ جزء سی ام قرآن کریم، در راستای تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب مبتنی بر ۱۰میلیون حافظ و با نگاه سلسه مراتبی ذیل سند تحول بنیادین و سند  راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن تدوین و اجرایی شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: در اجرای طرح ۳نهاد دولتی، ادارات کل اوقاف و امور خیری ، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی با اداره کل آموزش و پرورش همکاری نزدیک دارند.
وی ادامه داد : سال ۹۲استان ما فاقد فضایی به نام دارالقرآن بود اما برای اینکه زیر ساخت آموزش و حفظ قرآن در سطح استان فراهم شود در سال ۹۳و ۹۴توانستیم تعداد ۵۱دارالقرآن در ۳۹منطقه و ناحیه (اعم از پسرانه و دخترانه ) دایر کنم.
وی خاطرنشان کرد: طرح ملی حفظ جزء سی ام قرآن با اهداف ، زمینه سازی انس با قرآن در کودکان و نوجوانان ، تلاش جهت فرهنگ سازی مناسب و ارایه آموزش های لازم در چگونگی حفظ قرآن و ایجاد انگیزه و رغبت برای حفظ آیات و سوره های جزء ۳۰قرآن کریم در استان و کشور اجرا می شود.
پاشایی ضمن اشاره به توزیع ۱۴۰۰۰ کار برگ ثبت پیشرفت دانش آموزان در حفظ جزء سی ام قرآن  اعلام کرد : تعداد ۱۳ هزار و ۴۳۵نفر از آموزگاران مدارس ابتدایی در اجرای طرح در کلاس مشارکت کرده اند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: در سال جاری تاکنون ۱۵۲ هزار نفر از دانش آموزان در طرح ملی ثبت نام شده اند .
۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ۰۸:۱۰