اخبار

هشتادمین جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌شرقی برگزار شد

هشتادمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی برگزار شد.
هشتادمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با دستور جلسه بررسی نتایج فعالیت کارگروه های تخصصی «بیانیه گام دوم انقلاب»، برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در سال آینده و همچنین بررسی موضوعات روز حوزه فرهنگ آذربایجان‌شرقی به میزبان خانه فرهنگ تبریز برگزار شد.
«محمد محمدپور» در این نشست که با حضور نماینده ولی فقیه در استان همراه بود، به ارایه آخرین اقدامات کارگروه های تخصصی «بیانیه گام دوم انقلاب» پرداخت و اظهار داشت: دبیرخانه شورا سعی دارد تمامی اقدامات انجام شده در نهادها و دستگاه های مختلف استانی را جمع‌بندی و جهت ارایه به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان دیدار مردم استان با معظم‌له تدوین کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که اقدامات ارزشمندی در دانشگاه‌های استان با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب در جریان دیدار مردمی سال گذشته فرمودند؛ تبریز باید در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیز پیشگام در کشور باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت برای سال آینده پیش‌بینی شده است، گفت:  این نمایشگاه که در گستره وسیع و با حضور میهمانان داخلی و خارجی همراه خواهد بود، قرار است سال آینده همزمان با دهه امامت و ولایت به مدت ۱۰ روز برگزار شود.
محمدپور با بیان این‌که برگزاری این رویداد مهم قرآنی نیازمند همکاری و مشارکت دیگر نهادها و دستگاه های فرهنگی و دینی است، افزود: قرار است نصف هزینه های برگزاری این نمایشگاه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نصف دیگر از محل منابع استانی تأمین شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی همچنین از برگزاری هجدهمین آزمون سراسری قرآن با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این آزمون ۱۱ بهمن در دو ساختمان آموزشی دانشگاه پیام نور استان برگزار می شود.
همچنین «محمدعلی کی‌نژاد» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز در سخنانی خواستار نقش‌‌آفرینی حوزه و دانشگاه در عرصه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب شد و اظهار داشت: حوزه های علمیه و ائمه جماعات مساجد نیز در این عرصه مسؤولیت خطیر بر عهده دارند.
وی با بیان این‌که تبیین و ترویج اصول و مبانی بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند شناخت و فهم درست از این سند و منشور مهم انقلاب اسلامی است، گفت: این بیانیه نقشه راهی برای آینده نظام و انقلاب است که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ترسیم شده است.
۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ۰۸:۰۸