اخبار

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان و امام جمعه اردبیل: اصلاح امور جامعه مستلزم اصلاح فرهنگ است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به جایگاه برجسته مدارس علوم دینی در ارتقای وضعیت فرهنگی و نهادینه کردن احکام الهی گفت: اصلاح تمام امور جامعه حتی امور اقتصادی مستلزم اصلاح فرهنگ آن جامعه است.

حضرت آیت الله سیدحسن عاملی روز پنجشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه المهدی (عج) و فاطمیه (س) شهرستان مشگین شهر افزود: طلاب علوم دینی باید از هر زمان دیگری به نقش خطیر و تاثیرگذار خویش در جامعه واقف باشند.

ایشان طلاب را به تذهیب نفس ، اخلاص ، ساده زیستی و غنیمت شمردن وقت سفارش کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تنها با زبان عربی نمی توان به ترویج اسلام و اشاعه فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جهان پرداخت آشنایی با زبان های خارجی به ویژه زبان انگلیسی توسط طلاب را ضروری دانست.

او همچنین با قدردانی از امام جمعه مشگین شهر و مدیران حوزه های علمیه خواهران و برادران این شهرستان در توسعه مدارس علوم دینی از کسب رتبه های کشوری و استانی حوزه های مشگین شهر در سال تحصیلی گذشته قدردانی کرد.

وی با تجلیل از شخصیت بزرگ و وارسته حضرت آیت الله مشگینی رییس فقید مجلس خبرگان و امام جمعه قم اظهار کرد: حوزه های علمیه استان به ویژه مشگین شهر باید خاستگاه علمایی همچون آیت الله مشگینی باشد.

۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ۱۲:۲۶