اخبار

بیانیه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور به مناسبت انتخابات مجلس و خبرگان رهبری

بیانیه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور به مناسبت انتخابات مجلس و خبرگان رهبری
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور در آستانه برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیانیه‌ صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در متن این بیانیه آمده است:

 

«بسم ­الله الرحمن الرحیم»

گرچه قاطبه ملت قهرمان ایران از همان ابتدای اوج­ گیری انقلاب شکوهمند اسلامی خواهان برپایی نظام جمهوری اسلامی بوده و عبارت استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به عنوان شعاری محوری در راهپیمایی­‌های گسترده به صورت پیوسته توسط مردم سر داده می‌­شد و خواست عمومی جامعه را به روشنی نشان می‌­داد اما پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی امام راحل عظیم‌­الشأن(ره) بر ضرورت مراجعه به آراء عمومی برای تعیین نوع حکومت تأکید داشته‌­اند و همین امر موجب گردید تا جمهوری اسلامی به پشتوانه رأی اکثریت قریب به اتفاق مردم رسماً مستقر گردد. این در حالی است که در سایر انقلاب­‌ها اساساً چنین امری سابقه نداشته است و دست‌­اندرکاران اداره انقلاب خود نوع حکومت را بدون مراجعه به آراء مردم تعیین می‌کردند. ابتکار هوشمندانه و دوراندیشانه امام روشن ضمیر سنگ بنای مردم­‌سالاری دینی گردیده و در فاصله کوتاهی در سال­‌های آغازین استقرار نظام اسلامی انتخابات خبرگان قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و همه‌پرسی قانون اساسی برگزار گردید.

 

 پس از ارتحال امام عظیم‌­الشأن (ره) ضرورت مراجعه به آراء عمومی و برگزاری انتخابات در زمینه­‌های تعریف شده با حضور گسترده مردم همواره مورد تأکید خاص و جدی خلف صالح ایشان، مقام معظم رهبری(مدظله‌­ العالی) قرار گرفته است.

 

بدین­‌ترتیب اصل بنیادین توجه به جمهوریت در کنار اسلامیت و مقبولیت در کنار مشروعیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نهادینه شد. مشارکت فعال مردم در همه مقاطع انتخاباتی به خوبی نشان داد که آنان نسبت به تعیین سرنوشت اجتماعی و سیاسی خویش احساس مسئولیت کرده و از حق انتخاب خویش که از جمله حقوق تعریف شده شهروندی است صیانت می‌­کنند.

 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است:

 

اینک در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری قرار گرفته‌­ایم. جایگاه رفیع مجلس در قانون اساسی و نقش تأثیرگذار آن در تحولات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بر کسی پوشیده نیست.  مجلس خبرگان رهبری نیز از اهمیت فوق­‌العاده­ ای برخوردار است و پشتوانه صیانت از اصل مترقی ولایت‌فقیه در قانون اساسی می‌­باشد که رکن رکین نظام است.

 

دشمن در تلاش است تا با تبلیغات رسانه­‌ای و صرف هزینه­‌های هنگفت مردم را نسبت به حضور در عرصه انتخابات دلسرد نماید اما به فضل خداوند متعال این­بار نیز طرفی نخواهد بست.

 

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور به سهم خویش در این برهه حساس از ملت فهیم و رشید ایران اسلامی دعوت می­‌نماید تا با مشارکت فعال خویش در صحنه انتخابات و انتخاب نمایندگانی در تراز مجلس شورای اسلامی بستر لازم برای شکل­‌گیری مجلسی کارآمد را فراهم نمایند. بی­‌شک حضور گسترده در انتخابات ضریب امنیت ملی را ارتقاء خواهد بخشید. انسجام و وحدت ملی را تقویت خواهد نمود. موجب اقتدار کشور و نظام و انقلاب خواهد شد. روح بلند امام شهیدان و شهدای گرانقدر را خشنود خواهد نمود دوستان ایران بزرگ را شاد و دشمنان سفاک این مرز و بوم را بار دیگر نا امید خواهد نمود. هم ­آنان که با تحریم­‌های ظالمانه خویش از یک­ سو و با به شهادت رساندن فرزندان رشید این مرز و بوم (که نمونه بارز آن سردار سپهبد قاسم سلیمانی بود) دایره عداوت و بدخواهی خود را به عموم آحاد ملت ایران تسری داده‌­اند.

 

انشاء­الله همه ما در انتخابات دوم اسفند ۹۸ مشارکتی فعال خواهیم داشت و با آرمان­‌های امام راحل عظیم‌­الشأن (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله­ العالی) و قافله خون­ رنگ شهیدان بیعتی مجدد خواهیم نمود. به امید پیشرفت و تعالی هر چه بیشتر ایران­ زمین و مردم صبار و شکور آن که خدمت روزافزون به آنان رسالت همه دست­­‌اندرکاران امور در بخش‌­های مختلف بوده و افتخار و توفیقی بزرگ می­‌باشد.»
۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ۲۲:۲۷
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی |