اخبار

گفتار نسنجیده و رفتارغیرمتعارف جزو ویژگی های نهادینه شده شخصیتی ترامپ است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در سفر فرهنگی خود به استان زنجان به منظور حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ در گفت و گو با صدا و سیمای مرکز این استان گفت:

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در سفر فرهنگی خود به استان زنجان به منظور حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ در گفت و گو با صدا و سیمای مرکز این استان گفت:

جای تأسف است که چنین اظهاراتی مطرح شده است. ملت بزرگ ایران در چشم جهانیان ملتی فرهیخته، خردورز و آگاه است و در شرایط مختلف براساس رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری عمل کرده و امتحان خود را به خوبی پس داده است. طبیعتاً هر کجا ضروری باشد پاسخ  مناسب را خواهد داد، چه از طریق مجاری دیپلماتیک – که بحمدالله دیپلمات های ما بسیار سنجیده عمل می کنند – و معتقد هستیم اینگونه اظهارات، ما را از چارچوب تعهداتی که داریم خارج نمی کند. ما به برجام پای بند هستیم و همانگونه که ریاست محترم جمهوری و دیپلمات های ما اشاره داشتند، براساس اقتضائات و به صورت اقتضائی عمل می کنیم. یعنی متناسب با شرایطی که ایجاد خواهد شد تصمیم لازم را خواهیم گرفت. این گونه اظهارات نه تنها خدشه ای به اعتبار ملت ایران وارد نخواهد کرد، بلکه اعتبار رییس جمهور امریکا را بیش از پیش زیر سؤال خواهد برد،  از زمانی که ایشان عهده دار این مسوولیت شده با اظهارات و رفتارهای غیرسنجیده و غیرمتعارف خود تصویری نامناسب را به جهانیان ارائه نموده است. اگر امروز فرض کنیم یک نظرسنجی در گستره جهان به عمل آید، مشخص خواهد شد که آیا اعتبار ملت ایران و مسوولان محترم جمهوری اسلامی ایران در چشم جهانیان در رتبه و مرتبه بالایی قرار دارد یا اعتبار ترامپ و رویکردهای او مورد قبول جهانیان واقع گردیده است؟ امروزه جامعه جهانی به این نتیجه رسیده که اینگونه رفتارها و اظهارات خردمندانه نبوده و مبنای عقلانی ندارد و نه تنها هیچ کمکی به بهبود شرایط جهان بحران زده امروز نمی کند، بلکه باعث افزایش التهاب می گردد. خود ملت آمریکا نیز از اینگونه رفتارهای ترامپ راضی نیستند. زیرا معتقدند که اعتبار آنان را مخدوش می کند.

بحمدالله امروز که در آستانه هفته دفاع مقدس هستیم که یادآور رشادت های رزمندگان عزیز ما در دوران دفاع مقدس است، باید بگوییم که ملت بزرگ ایران به عنوان ملتی خردورز و منطقی و متعادل و در عین حال مقاوم و با صلابت نزد جهانیان شناخته شده است . ملت بزرگ ایران هر کجا که لازم باشد پاسخ مناسب را به قدرت های مستکبر و زورگو خواهد داد.

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ۱۴:۵۵