اخبار

موضوعات سرور و شادکامی باید به عنوان اقدامات ملی در دستور کار قرار گیرند

موضوعات سرور و شادکامی باید به عنوان اقدامات ملی در دستور کار قرار گیرند
هفتصد و بیست و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی صبح امروز با حضور اعضای شورا در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.بررسی مناسبت­ های پیشنهادی برای درج در تقویم سال 1399 و بررسی آیین­ نامه پیشنهادی شرح وظایف نمایندگان شورای فرهنگ عمومی استانها از موضوعاتی بود که در این جلسه توسط اعضا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

هفتصد و بیست و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی صبح امروز با حضور اعضای شورا در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

بررسی مناسبت­ های پیشنهادی برای درج در تقویم سال 1399 و بررسی آیین­ نامه پیشنهادی شرح وظایف نمایندگان شورای فرهنگ عمومی استانها از موضوعاتی بود که در این جلسه توسط اعضا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر صالحی رییس شورای فرهنگ عمومی اظهار نمود: یکی از ساختارهای پسندیده شورای فرهنگ عمومی استفاده از ظرفیت نمایندگان شورای مرکزی به شورای فرهنگ عمومی استانهاست که می تواند کمک شایانی به ارتباط شبکه ایی شورای فرهنگ عمومی مرکز با استان و شهرستان ها باشد.

وی بیان داشت: با تدوین دقیق آیین نامه شرح وظایف نمایندگان، می توانیم هم افزایی و مشارکت شورای فرهنگ عمومی استانی را مبنایی برای استفاده از ظرفیت و تجارب استان ها قرار دهیم و از سوی دیگر هم به نحوی همگرایی را در این شبکه ایجاد نماییم.

در بخش دیگری از جلسه، دکتر صالحی ضمن اشاره به برنامه های دهه کرامت و تقدیر از فعالیت­ های دستگاه های ذیربط در برپایی برنامه های این دهه بیان داشت: برخی از فعالیت ­ها را می­ بایست به عنوان اقدامات ملی در دستور کار قرار دهیم و یکی از این موارد، بحث فضای سرور و شادکامی است که بتواند هم در مرزها قرار بگیرد و هم پاره ایی از کاستی­ هایی را که در فضاهای فردی و اجتماعی داریم، کم کند.

وی بیان داشت: در حال حاضر در کشور چندین سال است که برنامه ­های مناسبی در کشور از قبیل بهار مهربانی در ماه ربیع الاول، اعیاد شعبانیه،  دهه کرامت، عید قربان تا عید غدیر به عنوان فضاهای نشاط و شادمانی اجتماعی برگزار می شود .

دکتر صالحی ادامه داد: باید بیش از پیش به مباحث اعیاد و شور و شادمانی جامعه پرداخته شود و دهه های شادمانی ملی و مذهبی و ایرانی خودمان را جدی تر بگیریم تا در این زمینه اقدامات و فعالیت ­های مناسبی اتفاق بیفتد.

در ادامه رییس ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور، گزارشی درخصوص برگزاری برنامه های دهه کرامت به جلسه ارائه نمود.

۵ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۳۰
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی |